"Głębia" i "Wszystko albo nic" do zabrania w podróż
Niewielkie rozmiary opakowań sprawiają, że chętnie po nie sięgamy przy okazji podróży, ale nie tylko.
"Głębię" lubimy za dreszczyk emocji towarzyszący zdobywaniu skarbów, a "Wszystko albo nic" za współpracę.
Ale po kolei...
GŁĘBIA
To gra karciana z dodatkowymi elementami.
Znajdziesz w niej:
- karty nurków
- karty celów
- kostki skarbów
- płytki wody
- woreczek
Gracze wysyłają swoich nurków na poszukiwanie skarbów. Niektórzy nurkowie lepiej radzą sobie w wodzie głębokiej, inni w płytkiej. Celem jest zdobycie skarbów. Wygrywa ten, kto zdobędzie trzy karty skarbów.
Woda, w zależności od koloru, to głębia lub płytka woda. Na każdej płytce wody znajdują się kostki skarbów, które zbieramy aby ostatecznie wymienić je na kartę skarbu (3 karty skarbu = zwycięstwo). Aby zdobyć skarb wysyłamy po niego swoich nurków. W przypadku głębi, im wyższe numery na kartach nurków tym lepiej, a w przypadku płytkiej wody odwrotnie, im niższe karty nurków tym lepiej. Karty można wykładać po swojej stronie wody lub po stronie przeciwnika, dzięki czemu można pokrzyżować plany swojemu rywalowi :)
Gra przeznaczona jest dla dwóch graczy, a krótka rozgrywka sprawia, że zawsze chce się powiedzieć: "To co rewanż?".
wiek: 8-108 lat
liczba graczy: 2
czas gry: 30 minut
WSZYSTKO ALBO NIC
To gra kooperacyjna, czyli oparta na współpracy.
Macie więc wspólny cel, jeśli go osiągniecie - wygracie, jeśli nie... przegracie.
Zatem do dzieła...
Podczas gry nie można rozmaiwać ze sobą na temat kolorów, ani wartości posiadanych kart.
W zależności od liczby graczy macie do wykonania różną ilość zadań:
Liczba graczy | Poziom trudności | |||
łatwy | średni | trudny | zaawansowany | |
2-3 | 15 zadań | 18 zadań | 21 zadań | 24 zadania |
4 | 12 zadań | 15 zadań | 18 zadań | 21 zadań |
Możecie, więc sami modyfikować poziom trudności.
Przykładowe zadania:
"Wszystko albo nic" to proste zasady:
- na stole leżą 4 karty
- wykładacie na nie swoje karty (muszą pasować cyfrą lub kolorem)
- celem jest wykonanie zadań, równocześnie możecie pracować nad wykonaniem 4 zadń odkrytych na stole
- nie możecie rozmiać o swoich kartach (o kolorze i wartości)
- musicie współpacować
- z wykonaniem zadań musicie się uporać, zamin skończą się Wam karty
Podobnie jak "Głębia", "Wszystko albo nic" to gra karciana, więc zmieści się nawet w kieszeni.
wiek: 8-108 lat
liczba graczy: 2-4
czas gry: 20 minut
Obie gry polecamy na wakacyjne wypady.
Komentarze