"Głębia" i "Wszystko albo nic" do zabrania w podróż

Niewielkie rozmiary opakowań sprawiają, że chętnie po nie sięgamy przy okazji podróży, ale nie tylko.

"Głębię" lubimy za dreszczyk emocji towarzyszący zdobywaniu skarbów, a "Wszystko albo nic" za współpracę.

Ale po kolei...

GŁĘBIA

To gra karciana z dodatkowymi  elementami.

Znajdziesz w niej:

  • karty nurków
  • karty celów
  • kostki skarbów
  • płytki wody 
  • woreczek

Gracze wysyłają swoich nurków na poszukiwanie skarbów. Niektórzy nurkowie lepiej radzą sobie w wodzie głębokiej, inni w płytkiej. Celem jest zdobycie skarbów. Wygrywa ten, kto zdobędzie trzy karty skarbów.

Woda, w zależności od koloru, to głębia lub płytka woda. Na każdej płytce wody znajdują się kostki skarbów, które zbieramy aby ostatecznie wymienić je na kartę skarbu (3 karty skarbu = zwycięstwo). Aby zdobyć skarb wysyłamy po niego swoich nurków. W przypadku głębi, im wyższe numery na kartach nurków tym lepiej, a w przypadku płytkiej wody odwrotnie, im niższe karty nurków tym lepiej. Karty można wykładać po swojej stronie wody lub po stronie przeciwnika, dzięki czemu można pokrzyżować plany swojemu rywalowi :)

Gra przeznaczona jest dla dwóch graczy, a krótka rozgrywka sprawia, że zawsze chce się powiedzieć: "To co rewanż?".

wiek: 8-108 lat 
liczba graczy: 2 
czas gry: 30 minut 

Wydawnictwo Nasza Księgarnia

 

WSZYSTKO ALBO NIC

To gra kooperacyjna, czyli oparta na współpracy.

Macie więc wspólny cel, jeśli go osiągniecie - wygracie, jeśli nie... przegracie.

Zatem do dzieła...

Podczas gry nie można rozmaiwać ze sobą na temat kolorów, ani wartości posiadanych kart.

W zależności od liczby graczy macie do wykonania różną ilość zadań:

Liczba graczy Poziom trudności
łatwy średni trudny zaawansowany
2-3 15 zadań 18 zadań 21 zadań 24 zadania
4 12 zadań 15 zadań 18 zadań 21 zadań


Możecie, więc sami modyfikować poziom trudności.

Przykładowe zadania:

 

"Wszystko albo nic" to proste zasady:

  • na stole leżą 4 karty
  • wykładacie na nie swoje karty (muszą pasować cyfrą lub kolorem)
  • celem jest wykonanie zadań, równocześnie możecie pracować nad wykonaniem 4 zadń odkrytych na stole
  • nie możecie rozmiać o swoich kartach (o kolorze i wartości)
  • musicie współpacować
  • z wykonaniem zadań musicie się uporać, zamin skończą się Wam karty

Podobnie jak "Głębia", "Wszystko albo nic" to gra karciana, więc zmieści się nawet w kieszeni.

wiek: 8-108 lat 
liczba graczy: 2-4 
czas gry: 20 minut 

Wydawnictwo Nasza Księgarnia

Obie gry polecamy na wakacyjne wypady.